De avonturen in Bangkok - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Petra Baks - WaarBenJij.nu De avonturen in Bangkok - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Petra Baks - WaarBenJij.nu

De avonturen in Bangkok

Door: petrainverweggistan

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 Maart 2011 | Thailand, Hua Hin

Hallooos allemaal,

Het is even stil geweest vanwege gebrek aan internet, maar dat ga ik nu allemaal proberen in te halen. Dus hier alvast een update van de afgelopen dagen in Bangkok.

Op Schiphol aangekomen liep alles vrij voorspoedig, natuurlijk gaat er altijd wel iets mis.. De trilhulp om Jeroen en mij het vliegtuig in te zetten was weer eens te laat (what's new in amsterdam). Gelukkig was het vliegtuig niet helemaal vol dus hadden we met z'n tweeen een rij van drie stoelen. Dat is tijdens het eten ook wel handig, want daar heb ik de ruimte voor nodig ;)... Slapen ging best redelijk, dus de 9 uur zitten viel zeker niet tegen! Na 9 uur was het dan ook tijd om de landing in te zetten en koers te maken naar het hotel. De bagage en stoelen hadden we zo terug, dus toen op zoek naar onze amper engels sprekende chauffeur. Dat duurde niet lang want hij stond met een prachtig bordje met Petra Baks erop klaar. Volgens mij moest hij wel even slikken dat we met 2 rolstoellem waren. Na wat geprop en geduw zat iedereen en konden we richting hotel. Daar aangekomen bleek alles weer prefect geregeld te zijn dus hadden we zo de sleutels. Het lange vliegen heeft er wel ingehakt, samen met de 6 uur tijdsverschil. In het hotel gegeten en daarna de bedden getest...

De test was geslaagd dus weer vroeg uit de veren voor een bezoek aan het paleis en de tempels. Prachtig om de bouwwerken te zien. We hadden een geweldige gids die maar bleef vertellen dat 4 stukjes goud (op de tempel) 1 dollar kost. Ik denk nog steeds dat hij hoopte dat een van ons de waarde even uit zou rekenen, maar helaas, tis vakantie!!!
Hierna zijn we naar een andere tempel gegaan en hebben we een rondje China town gedaan, dat is voor de liefhebbers van de Beverwijkse markt echt een must... Hier zat een vrouwtje etenswaren te verkopem en iedere keer als we langskwamen zat ze enorm te lachen, schijbaar nog nooit een rolstoel gezien ;)... Dus lief terug lachen doet hier echt wonderen. Hierna terug naar het hotel voor een snelle douche (Met Joke ben ik serieus binnen 8 minuten klaar onder de douche, niks geen getreuzel). Om vervolgens richting een dinner show te gaan. We waren nog geen 5 minuten binnen of we stonden oog in oog met een reuze uitvoering van Dombo, toch een beetje geschrokken van de enormiteit zijn vooral Jeroen en ik er met en grote boog omheen gereden!! Op het terrein was zat te zien om de tijd tot 20.00 vol te maken. Om 20.00 begon de show, maar dat we ervoor al hadden moeten dinneren hadden we niet begrepen, dus in sneltreinvaart hebben we binnen 10 minuten alsnog wat weten te eten... (dinnershow is bij ons eten en kijken tegelijk). De show was echt fantastisch, we hebben ineens weer allemaal nieuwe ideeen voor Pokomotions, met echte regen bij Africa... Na de show wist de chauffeur ons duidelijk te maken dat de battelie van de auto leeg was (Thaien kunnen in het Engels de R niet uitspreken en maken daar een L van)... Maar na wat brute mankracht was de auto binnen 2 minuten aangeduwd en konden we weer richting het hotel... Tijd voor een tukkie.

Maar nu is het tijd om ff een rondje te gaan zwemmen en wat te drinken, de rest van de afgelopen dagen volgt snel...

Zonnige groetjes...

Liefs Jeroen, Joke en Petra

@ Cis: Als je heel erg dorst hebt is drinken met een maagverkleining niet heel handig, dus zo'n sloot koude cola in een keer naar binnen kan niet meer...
@ Coby: het vistijdperk is voorbij, ze kennen nu ook vlees, dus dat interen hoeft niet...

• 14 Maart 2011 - 10:52

Martientje-vriendje:

Ha Skatje,

Wat heerlijk om te lezen dat je daar zo aan het genieten bent! Zal vast veel indrukken opleveren....
    Ik wil natuurlijk wel een foto met Dombo en jou zien, dus maak die boogjes er omheen niet te groot!
    Hoor graag snel meer!

Kus voor alledrie, Martien

• 14 Maart 2011 - 10:52

Gerrie:

Ha luitjes

Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat en inderdaad; Joke kan heel snel douchen, dus als douche-hulp zal ze ook wel vlot zijn ;-)
    Veel lol gewenst!!!
    Gerrie

• 14 Maart 2011 - 12:44

Ed:

Fijn te lezen dat alles goed geregeld is, jullie hebben er geweldig aan moeten trekken om het goed geregeld te krijgen en dat is dus gelukt. Geweldig. Voorstel neem een olifant in je rugzak mee dan kan die met julle optreden met Pokomotions.

Groet en geniet alle drie

• 14 Maart 2011 - 19:00

Floor:

Wat een leuk verhaald! Klinkt alof jullie het erg naar jullie zin hebben!
    Al de pad thai geproefd? ;-)

• 15 Maart 2011 - 08:19

Coby:

Gaaf he Peet, die tempels in Bangkok. Wij ( Jan en ik) waren er toen opa koos nog leefde. hebben dus vaak herhaald: "zonder Black en Decker, allemaal met een aardappelmesje." Zal dat verhaal thuis wel een keer vertellen als je het nog niet kent. Krokodillenfarm vond ik ook wel wat, heb er destijds nog een handtasje kunnen kopen, mocht later niet meer ingevoerd worden, maar toen had ik die van mij al...
    ja, vis... en garnalen, overal van die roze dingetjes in...not my cup of tea... Over het snelle douchen: kan je nog eens vaker op een dag gaan... of is het er niet vochtig warm?
    bamboe hoedje staat je vast wel,