Bangkok smalle riviertjes en in de wolken - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Petra Baks - WaarBenJij.nu Bangkok smalle riviertjes en in de wolken - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Petra Baks - WaarBenJij.nu

Bangkok smalle riviertjes en in de wolken

Door: petrainverweggistan

Blijf op de hoogte en volg Petra

14 Maart 2011 | Thailand, Hua Hin

Dag 2 in Bangkok is aangebroken dus dit keer werd ik om 7.00 uit bed geblazen door de wekker van Jook. De mensen die mij een beetje kennen weten dat dit zeker niet mijn favo tijdstip is, maar ja voor het goede doel doe ik een hoop... Na een uitgebreid ontbijt waar Jook rauwe eieren aan heeft gezien voor de gekookte, was het tijd om op pad te gaan. Onze niet engels sprekende gids kwam ons weer netjes te laat op halen, alles is hier manjana ofzo... Na een uur en 40 minuten onderweg te zijn geweest kwamen we aan bij de foating market. Op het eerste kraampje stond in het Nederlands verse koffie te koop, dus daar hadden we wel oren naar. Er kwam een super grappig mensje aan die direct over ging in het Engels, toen bleek dat we uit Nederland kwamen, riep ze heel hard dat alles wat zij verkoopt goedkoper is dan bij de Hema! Omdat de zon hier nogl fel is moeten we toch echt wat op ons hoofd, Jeroen heeft een of andere olie-sjeik pet en Jook en ik hebben nu zo´n foute chineese bamboe hoed (die gaat echt mee richting Nederland en dan tekenen we de Chinese oogjes er wel onder). Als toegift begon het mensje vader jacob te zingen dus daar hebben we maar even een kanon van gemaakt! Sja zitten niet voor niks op een koor! Daarna op naar de echte markt op het water. En ja hoor weer een Dombo! Deze was gelukkig een stuk kleiner en zat vast aan een ketting. We hebben hem bamboe stukjes gegeven en kunnen aanien. Nou ze voelen als schuurpapier met aan het einde van de slurf snot en haar. De floting market was voor ons niet te doen, dus hebben we op een prachtig punt kunnen kijken naar alle bedrijvigheid en de bootjes. Joke had ondertussen een halve bananenboom gekocht met ienemienie banaantjes en ander fruit voor de nodige vitamines. Hierna door naar een shady (tempel), niet geheel rolstoeltoegankelijk dus die hebben we vanuit de auto bekeken. En ja hoor toen eindelijk door naar een olifantenpark! Ik kan daar dus uren staan kijken naar die beesten, het park was zeer toeristisch dus de olifanten stonden zelfs op de voorpoten om trucjes te doen. Dit ging echt heel ver en was vooral zielig. Nog even rondje park gedaan waar ze ook nog honderden krokodillen hadden. Hierna weer terug richting hotel om even op te frissen. Jeroen is van een stoepje afgedoken, helaas niet in het zwembad, maar gewoon het asfalt op. Gelukkig was er niks aan de hand en konden we er om lachen... Zwemdiploma droogzwemmen behaald! Het dinner die avond was in het hoogste gebouw van Bangkok en we zaten dan ook op de 78ste verdieping in een soort van AC, waar zelfs een of andere foute clown rondliep! Het uitzicht was prachtig en hier zagen we goed hoe immens groot Bangkok is. Je kan daar serieus heel de dag in de file staan om van A naar B te komen. De taxi kwam ons weer keurig te laat ophalen, dat is maar goed ook want roken mag nergens!! De chauffeur begon buiten de taxi dat hij had overgewerkt en dat hij zijn loom (Lees: room) moest betalen, nou die hebben we ook weer blij gemaakt... Jeroen is naar bed gegaan en wij hebben nog even happy hour in de bar gevierd. Na een uurtje en slechte zoutjes hadden we dat ook wel gezien en was het tijd om naar bed te gaan. Op de kamer aangekomen hoorden we muziek, na eerst gecheckt te hebben dat wij het echt niet waren, keek Joke uit het raam en constateerde dat er beneden een feestje was... Nou niks geen feestje!!! Het wasgoed van die bewoner hing gewoon aan kleding hangers op het balkon te drogen... Ik zeg Jook neem nog een biertje!!!

Vandaag hebben we Bangkok verlaten en zijn richting Hua Hin gegaan, onderweg nog wat minuten slaap ingehaald en aangekomen in een prachtig aangepast appartement. Morgen doen we het even een dag rustig aan en gaan we plannen maken voor de rest van de dagen... Nu is het tijd om me op te laten eten door de muggen als ik verplicht buiten sta te roken!

Dus vanuit Hua Hin Sawadee Krap...

Liefs Jeroen, Joke en Petra

@ Gerrie: we hebben jou omgedoopt tot gellie... :)
@ Mar10: je moet hierheen voor de mannen!! Wel ff kijken want sommige zien eruit als 12, ach met licht uit...

• 14 Maart 2011 - 17:22

Annemiek:

Jij kunt leuk schrijven zeg! Echt leuk om jullie belevenissen zo te kunnen volgen. Heel veel plezier verder!!

Groetjes,
    Annemiek

• 14 Maart 2011 - 18:41

Ed:

genoten van je verhaal, met dat schrijftalent moet je echt wt gaan doen. Geweldig alsof k erbij ben.

groet voor jullie allemaal
    xxx

ed baks

• 14 Maart 2011 - 20:27

Martientje-vriendje:

Whahaha, Thaise mannen..... Not my cup of tea! Zeker niet als ze er als 12 uitzien. Maar mocht je bedenken dat je toch iets geschikts hebt gevonden, stop m maar in je rugzak voor me. (Niet onder Dombo natuurlijk!!)

PS Me like new name: Gellie

• 15 Maart 2011 - 08:14

Gellie:

Leuke naam, ik wou dat ik 't was.....
    Gave avonturen beleven jullie en laat de vitamientjes maar aan Joke over, daar komt ze altijd mee weg, ha ha.
    Alleen niet teveel biertjes laten drinken zou ik zeggen, als er dan echt een feestje is hangt ze jullie aan de lijn.
    Letten jullie wel een beetje op Jeroen? Als hij zo van zwemmen houdt, dan in het zwembad aub. Veel beter voor lijf en leden.

Have lots of fun!!!!!!
    XXX

• 15 Maart 2011 - 17:22

Kansloossss:

@ Mar10: Gutteguttegut......wat een kieskeurigheid toch weer......tis net echt, je moet er alleen wel iets overtuigender bij kijken :-)

• 15 Maart 2011 - 17:26

Kansloossss:

Ooooooooohhhhhh jaloersssss......me like fantjes!!!!!!
    Je had nog zo beloofd geen valpartijend dit keer. Dat je je er keurig aan houdt, oke, maarre.....let dan ook een beetje op Jeroen!!!
    Geniet nog ff lekker verder daar, kussies voor jullie 3-tjes en Jook: ik vier regelmatig feestjes hier, dus kom je mn was ff ophangen binnenkort?

• 15 Maart 2011 - 20:44

Volleybal-Caro:

Wat een geweldige verhalen, leuk om te lezen, fijn zo'n hulpje als Joke in de buurt ( zal het onthouden voor ons volleybal weekend ) Kunnen jullie niet beter met een Dombo gaan vliegen aangezien de taxi steeds te laat komt Ha Ha. Geniet er van alle drie, en tot het volgende verhaal maar weer ! :-)

• 15 Maart 2011 - 21:19

Martientje-vriendje:

@ Kansloosss Wie ben jij?? WHAHAHAHA

• 18 Maart 2011 - 11:09

Cas En Ina:

He meiden of moet ik dames zeggen . een top verslag zeg , geniet er van ik kom jullie de 26 ste op halen en zal uitkijken naar 2 foute chineese hoeden . veel plezier nog kusjes van ons .