Brrrrr - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Petra Baks - WaarBenJij.nu Brrrrr - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Petra Baks - WaarBenJij.nu

Brrrrr

Door: petrainverweggistan

Blijf op de hoogte en volg Petra

17 Maart 2011 | Thailand, Hua Hin

Okay, ondanks dat we zo ongeveer helemaal niets hebben uitgevoerd, valt er natuurlijk zat te melden aan het thuisfront... Gister zijn we met een pick up naar een apenrots geweest (dat had Joke al verteld), maar wat ze niet had gemeld is dat die rots echt rete stijl was en wij met de rolstoellen dus ook niet vast stonden ;)... De chauffeur deed wel erg voorzichtig en had er wel voor gezorgd dat we er niet zo maar achteruit konden vallen. Door een van de oprijplaten schuin neer te zetten, hier duik je desalniettemin vrij makkelijk overheen. Toch was het een hele toer met mijn geweldige zitbalans! Ahum! Naar boven is dan niet zo erg, maar we moesten ook weer terug. En om nou vooruit mijn stoel uit te rollen was een minder grapige gedachte (je moet successen van een andere reis niet te vaak herhalen)! Met sjorbanden en Joke die mij vast heeft gehouden is alles toch nog helemaal goed gekomen en ben ik netjes op mijn bandjes blijven staan ;)...

Pannida de vrouw die voor ons van alles regelt en ook de R niet uit kan spreken kwam een van de eerste dagen nog even gezellig langs! Dus natuurlijk zitten kletsen en Pannida wist ons te vertellen waarom we in een rolstoel zitten: gewoon omdat we in de kou zijn geboren. Geniaal, ze kent ons 5 minuten en het probleem is opgelost! Niets dna-testen, moelijk ander gedoe, de koude temperaturen in de winter, dat is het!! Want in Thailnad zijn veel minder mensen gehandicapt (natuurlijk die verzuipen ze op jonge leeftijd of komen nooit uit het plaat-werk-huis van pa en ma). Pannida neemt ook ieder keer vers fruit voor ons mee, echt heel aardig en lekker, maar in ben toch meer gehecht aan mijn eigen vitaminepillen!

Vandaag is het weer echt heel slecht! Joke en ik staan als verkleumde rokers buiten met sokken, lange broeken en vesten aan. Dan nog is het rete koud met een harde wind! Morgen gaat het beter worden, zegt de Thaise Piet Paulusma...
De kleermaker is geweest en ik laat 2 pakken op maat maken. Volgens mij heeft ie wat kinderen in dienst want hij wilde ze morgen al komen passen! Dit hebben we even verzet naar zaterdag. Morgen moeten we om 7 uur klaar staan voor de taxi, voor een 4 uur durende reis naar de river Kwai... Ja u leest het goed!! 7 uur!! En nee er worden geen foto's gemaakt op dat tijdstip ;)... Deze belevenissen volgen snel... Verder de dag ZEER rustig doorgebracht met boeken, tijdschriften en her en der wat slaap! Ga nu eten kijken of de Domino pizza in Thailand ook te eten is...

Sadwadee Krap, Jeroen, Joke en Petra

  • 17 Maart 2011 - 17:25

    Kansloossss:

    O please Jook, maak alsjeblieft de 7 uurs foto voor me!!!!
    Enne Peet: Volgens mij wordt je groen van teveel vitamines dus doe je een beetje rustig met dat verantwoorde spul dat fruit en groente eet? :-))
    XXX

  • 17 Maart 2011 - 18:06

    Gellie:

    Hee Peet, je kunt best die pakken nog even vóór zevenen passen, toch???
    Mag ik iets anders vragen..............
    Sadwadee krap; eten we die krab dan op, zaten we krap, of wordt het nu tijd om te stoppen met die feestjes en die biertjes en een beetje te ontnuchteren onderhand???????
    kzathelemaalniekrapnie!!!!

    Lots of fun!!!!!
    Gellie

  • 17 Maart 2011 - 19:15

    Arin:

    Kijk nou maar uit met groente en fruit, want weet je? Daar krijg je een lange grijze neus van met snot en haren!!!
    Zeg Peet, nog eens even wat. Heeft dat kattebeest van je ook nog een volumeknop? Ze maakt een beetje te veel lawaai met dat gesnork van d'r, we kunnen GTST niet eens meer verstaan!!
    Toedeloe alle 3!

  • 17 Maart 2011 - 20:39

    Elik:

    Wij staan altijd kwart voor zeven op, dus niet miepen.

    Floepen aan meloen van Elik.


  • 17 Maart 2011 - 20:43

    Elik:

    Ik bedoel groeten aan Jeroen natuurlijk! En verder een fijne vakantie. Leuk om jullie verslagen te lezen. Maken jullie ook wel wat foto's? (mag ook 's avondspits!)


  • 17 Maart 2011 - 22:47

    Coby:

    Lieve peet
    wat betekent dat wadsaddee krap toch steeds.Wat zat ie krap? heerlijk toch, maatkostuums...waarschijnlijk voor een handvol rijst idd kinderarbeid. kan jou het schelen, hij heeft weer werk en jij 2 pakken. Heerlijk dat zo iemand zo overtuigd is dat de warmte goed doet... !
    Over dat verzuipen weet ik niets, over dat thuis in het huis verstoppen wel. sorry hoor Joke,, er heeft al iemand het voor je opgenomen , dat je echt niet te zwaar bent voor een olifant. Pech he dat het ook koud kan zijn in Thailand..
    Enne al die mensen die lelijke dingen over vitamines zeggen... je tante weet er heel veel van!!! Groetjes, Coby...

    worden we heel stil

  • 17 Maart 2011 - 23:48

    Martientje-vriendje:

    Ha kippies,

    Het gouden idee van Peet: kinderarbeid importeren! Dinsdag neem ik gewoon werk mee naar mijn stage waaraan ik geld kan verdienen en dan heb ik direct 48 handjes die mij rijk gaan maken. Begin ik met een half uurtje en dan iedere week een half uur erbij! Peet, je bent geweldig!! Je staat al altijd klaar voor me en dat meedenken gaat steeds beter!

    Sadwadee Krap Terug, M10

  • 18 Maart 2011 - 13:32

    Petra:

    Sja om maar een einde te maken aan de verwarring over Sawadee krap: tis gewoon goede dag en ze roepen het hier ook heel de dag!

    Dus Gellie, Jook zit nog niet aan de vis ;)... Wel aan het bier wat ze voor 18.00 niet meekrijgt ondanks dat ze nog even wist te melden dat ze toch echt al boven de 18 jaar is ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

De wereld rond is een wens die in vervulling gaat door steeds een klein stukje te doen, dus bij deze neem ik u, als lezer, mee in de wondere wereld van reizen met een lichamelijke beperking!!!

Actief sinds 07 Maart 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 12690

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Noorwegen van bikini tot skipak

10 Maart 2011 - 26 Maart 2011

Boedha's, tempels en veel zon

Landen bezocht: