Reizen en een Titanic momentje - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Petra Baks - WaarBenJij.nu Reizen en een Titanic momentje - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Petra Baks - WaarBenJij.nu

Reizen en een Titanic momentje

Blijf op de hoogte en volg Petra

19 Augustus 2015 | Noorwegen, Oslo

Het aftellen tot we eindelijk weg zouden gaan duurde voor mij niet zo lang, aangezien ik last minute had besloten om mee te gaan. Zondagochtend reed ik bepakt, bezakt en met eten genoeg voor 6 weken vakantie naar mijn ouders. Om klokslag 9.15 stopte de touring car van Frisian Travel, kwamen er mensen de bus uit om de koffers (voor de oplettende lezer, mijn ouders zijn ook mee vandaar kofferS, ik heb alles in één weten te krijgen) aan te pakken, werden er handen geschud en zoenen uitgedeeld. De lift werd uitgeklapt, de stoelen naar boven gehesen en de reis kon beginnen! Bij Utrecht, Zwolle en Hoogeveen stapten de andere vakantiegangers in. De groep bestaat uit 12 mensen, inclusief de chauffeur die tevens onze reisleider, gids, technische man en bus lift boy is. Na een wat chaotische maar prima lunch ergens bij Emmen was het de hoogste tijd om gas te geven richting Hamburg waar we de eerste nacht door zouden brengen. De reis verliep prima met her en der wat klein fileleed. Om klokslag 19.00 parkeerden we voor een mega luxe hotel. Even snel de overnachtingsspullen op de kamer neergezet en opgefrist. Het is niet netjes om de kamer af te doen als een suffe hotelkamer. Ik had namelijk een appartement vergelijkbaar met mijn huis, slaap en badkamer. Veel tijd om uitgebreid alles in de kamer te checken was er niet, want om 19.30 werden we verwacht voor het diner. Ik ga jullie niet vervelen met wat we hebben gegeten maar het was heerlijk. Na het eten nog buiten kunnen zitten. Het rechtop blijven zitten in een schommelende bus is niet heel makkelijk dus rond de klok van 22.30 was het tijd om naar bed te gaan. Het enige min puntje was dat het een graad of 26 was op de kamer. Na een korte maar hevige worsteling tussen dekbed, dekbedhoes en mijzelf was het goed uit te houden. Nog een paar keer bijna uit mijn bed gestuiterd vanwege enorm onweer...

Echt heel vroeg hoefden we niet op aangezien we vandaag nog maar een uurtje onderweg zouden zijn naar Kiel. Het ontbijt was; bedenk waar je zin in hebt en dat was er. Daarna allemaal de bus in, dat kost een dik kwartier voor de 4 rolstoelen boven zijn en goed zijn vastgezet. Kiel bereikten we al snel, de chauffeur heeft ons op de color line ingecheckt en in de stromende regen uit staan laden. In optocht naar de liften die vooral druk was met dikke Duitsers naar boven te hijsen. De chauffeur had het zo geregeld dat we als eerste aan boord mochten dus via de VIP ingang langs de rij wachtende mensen. Deze mensen dringen net zo erg als voor een vliegtuig, alsof ze de beste hut dmv een sprintje zouden kunnen bemachtigen?!

Al snel hadden we de juiste verdieping van de hutten gevonden. Ik ben al in veel hotels e.d. geweest maar zoveel en goed aangepast dat bestaat alleen in mijn dromen. Tot aan een elektrische deur van de badkamer aan toe! Snel de overnachtingskoffer gedropt en naar het zonnedek waar het gelukkig gestopt was met regenen. Hier mooi zicht op de afvaart. Ik heb wel even de redingsboeien en boten bekeken. Nu is mijn rekenkunst niet zo heel best, maar met 8 reddingsboten en 2000 man aan boord voelde het toch wel wat Titanic achtig. Maar ja om me vast te klampen aan een deur met mijn fluitje om mijn nek, ging ook wat ver ;).
En toen begon het lange wachten! Wat is dat varen ongeloveloos saaaaaaaaaai! Dit kan ook best iets te maken hebben met mijn anti zeebenen, draaiende maag en wat licht in het hoofd verschijnselen. Om klokslag half 6 mocht de eerste groep passagiers het buffet aanvallen. En dit is aanvallen zoals je de beelden erbij voelt. Je moet echt oppassen anders rukken ze zelfs je bord nog uit je handen. Daarna weer saaaaaaaaai! Buiten was er zoveel wind dat ik uit mijn stoel waaide, dus zijn we verkast naar de 15e verdieping waar het uitzicht geweldig was. Nou ja als je het dus leuk vindt om naar water, water en nog eens water te kijken. Pa en ik hebben elkaar enthousiast aangetikt toen we een lampje op een boei zagen flikkeren.
Later in bed heb ik echt wat Titanic momenten gehad maar uiteindelijk de nacht wel doorgekomen zonder al te veel kleerscheuren. Steeds als ik wakker was de tv aangezet om te kijken of we al bijna in Oslo waren. Om 10.00 vaarden we tegen de kant aan in Oslo! Eindelijk weer vast land onder de wieltjes! Niets meer wat heen en weer schommelde. Na 2 uur te zijn losgelaten in Oslo city waar we voornamelijk op zoek zijn geweest naar de ATM en nog even op een terras koffie konden drinken was het tijd de stad te gaan verlaten. Langs de Noors Zweedse grens rijden we nu naar ... Ik heb werkelijk geen fluts idee. De wegen worden rustiger, de uitzichten wijder en steeds meer heuvels. Terwijl ik dit schrijf zingt Shaffy; Zing vecht huil bid lach werk en bewonder... Bewonder dat ga ik nu maar eens doen!

Tot de volgende keer...

  • 19 Augustus 2015 - 08:04

    Wil:

    Tja die boot, ik vond het vorig jaar vooral groot en veel. Leuk he om in je hut op de tv te kunnen zien waar je vaart.
    Hopelijk kunnen jullie op de terugreis Oslo verder bezoeken.
    En nu onderweg naar boven, Hamar misschien of Lillehammer?
    We lezen het de volgende keer

    Knuffel voor alle 3

  • 19 Augustus 2015 - 09:10

    Kaar:

    Lol Peet,

    alsof ik er bij ben (gelukkig niet)
    paps en mams een knuffel.

    kaar x

  • 19 Augustus 2015 - 22:20

    Floirda:

    Gezellig joh! En als jullie een rendier tegenkomen ... geeft hem/haar dan een knuffel ...

  • 19 Augustus 2015 - 22:22

    Florida:

    DiCaprio Titanic momenten ?

  • 19 Augustus 2015 - 22:52

    HJW:

    Mooi verslag Peet; thxs 4 sharing. Wat kan er feitelijk mis gaan als er F r i s i a n Travel op de bus staat... enne volgende keer maar direct naar de 15 e verdieping. Geniet ervan en groetjes aan je ouders.

  • 19 Augustus 2015 - 23:08

    Ciska:

    Klinkt goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

De wereld rond is een wens die in vervulling gaat door steeds een klein stukje te doen, dus bij deze neem ik u, als lezer, mee in de wondere wereld van reizen met een lichamelijke beperking!!!

Actief sinds 07 Maart 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 12660

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2015 - 31 Augustus 2015

Noorwegen van bikini tot skipak

10 Maart 2011 - 26 Maart 2011

Boedha's, tempels en veel zon

Landen bezocht: